Folketingsbilag |
Formålet med lovforslaget er at omlægge støtten til trykte og internetbaserede nyhedsmedier, så den bliver platformsneutral. Med lovforslaget forslås det, at den eksisterende nulmoms på trykte aviser udvides til også at omfatte elektronisk leverede aviser. Idet trykte aviser er pålagt lønsumsafgift, foreslås det samtidig, at elektronisk leverede aviser ligeledes pålægges lønsumsafgift. Herved vil trykte og elektroniske leverede aviser afgiftsmæssigt blive ligestillet. Lovforslaget udmønter en del af ”Medieaftale for 2019-2023” indgået mellem regeringen (Venstre, Liberal Alliance og Det Konservative Folkeparti) og Dansk Folkeparti den 29. juni 2018.
Bilag 1 | Udkast til tidsplan for udvalgets behandling af lovforslaget |
Bilag 2 | Høringsskema og høringssvar, fra skatteministeren |
Bilag 3 | Supplerende høringsskema og høringssvar, fra skatteministeren |
Bilag 4 |
Bilag 5 | Henvendelse af 8/4-19 fra KPMG Acor Tax vedrørende foretræde |
Bilag 6 |
Bilag 7 | Henvendelse af 10/4-19 fra Dansk Erhverv om supplerende høringssvar |
Bilag 8 | Præsentation fra GRAKOM og Aller Media A/S foretræde den 10. april 2019 |
Bilag 9 | Præsentation fra KPMG Acor Tax's foretræde den 10. april 2019 |
Bilag 10 |
Bilag 11 |
Bilag 12 |
Bilag 12 |
Bilag 13 | Henvendelse af 24/4-19 fra KPMG Acor Tax om yderligere bemærkninger |
Bilag 14 |
Bilag 15 | Henvendelse af 29/4-19 fra KPMG Acor Tax om bemærkninger til ministerens svar af 28/4-19 |
Bilag 16 |
Bilag 17 |
Bilag 18 |
Bilag 19 |
Bilag 20 | Henvendelse af 6/5-19 fra KPMG Acor Tax om afsluttende bemærkninger til lovforslaget |
Spm. 1 |
Spm. 2 |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 | Spm. om, hvornår ministeren forventer at konkurrenceanalysen er færdig, til skatteministeren |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Spm. 18 |
Spm. 19 |
Spm. 20 | Spm. om at oversende en oversigt over, hvilke trykte og digitale medier der i dag er omfattet af nulmoms, til skatteministeren |
Spm. 21 | MFU spm., om de konkrete medier Watchmedia, Altinget.dk, Zetland og Avisen.dk i henhold til reglerne, der fastsættes med L 222, momsmæssigt kan anses for at udgøre en avis, til skatteministeren |
Spm. 22 |
Spm. 23 | Spm. om en generel markedsændring kan holdes inden for standstill bestemmelsen, til skatteministeren |
Spm. 24 |
Spm. 25 |
Spm. 26 |
Spm. 27 |
Spm. 28 |
Spm. 29 |
Spm. 30 |
Spm. 31 |
Spm. 32 | L 222 - svar på spm. 32 om talepapir fra samrådet den 6/5-19, fra og skatteministeren |
Spm. 33 | L 222 - svar på MFU spm. 33 om en redegørelse fra Skatteforvaltningen om, hvilke ”nødvendige oplysninger” det er nødvendigt for Skatteforvaltningen at være i besiddelse af med henblik på at kunne vurdere, om et medie opfylder kriterierne for at være omfattet af nulmoms, fra skatteministeren |
Spm. 34 | L 222 - svar på MFU spm. 34 om resultatet af den igangværende undersøgelse af de konkurrenceundersøgelse og/eller EU’s vurdering af loven kan få konsekvenser for de økonomiske konsekvenser lovforslaget forventes at have, fra skatteministeren |
Spm. 35 | L 222 - svar på spm. 35 om kommentar til henvendelsen af 6/5-19 fra KPMG Acor Tax om afsluttende bemærkninger til lovforslaget, fra skatteministeren |
Denne side er en støtteside til TaxCons betalingstjenester, www.momsmail.dk og www.skattemail.dk.
Brugen af informationerne på siden er underlagt TaxCons almindelige ansvarsfraskrivelse.
TaxCon Medier I/S påtager sig således intet ansvar for oplysningernes rigtighed eller fuldstændighed og ej heller noget ansvar for økonomiske konsekvenser af at have truffet beslutninger på baggrund af oplysninger fundet på dette websted.