Folketingsbilag |
Regeringen (Socialdemokraterne og Radikale Venstre), Venstre, Dansk Folkeparti, Socialistisk Folkeparti, Enhedslisten og Det Konservative Folkeparti har i juni 2014 indgået en aftale om en vækstpakke, der indeholder en række initiativer rettet mod bedre regulering, styrket virksomhedsservice, forskning og uddannelse samt bedre erhvervsbeskatning mv.
Dette lovforslag vedrører fuldt fradrag for moms på hotelovernatninger og afgiftsharmonisering for taxier m.v.
Lovforslaget indeholder for det første en forhøjelse af momsfradraget for hotelovernatninger. Det medfører, at danske og udenlandske virksomheder fra og med 2015 vil have fuld fradragsret for deres momsudgifter til hotelovernatninger i Danmark. Initiativet skønnes at medføre et årligt mindreprovenu på 105 mio. kr. efter tilbageløb og adfærd fra 2015 og frem.
Lovforslaget indeholder for det andet en harmonisering af afgifterne for taxiområdet i hele landet for at sikre lige beskatningsvilkår. Harmoniseringen medfører, at registreringsafgiften for taxier, limousiner og sygetransportbiler afskaffes, så alle personbiler til erhvervsmæssig persontransport er fritaget for registreringsafgift. Derudover afskaffes reglerne om frikørsel af taxier og limousiner, så der fremover skal betales registreringsafgift ved videresalg af taxier og limousiner. Endelig omlægges de løbende afgifter for biler til offentlig servicetrafik, så alle kørselstyper fremover er fritaget for vægt- og ejerafgift, og der betales dobbelt udligningsafgift for dieselbiler.
Bilag 1 | Høringsnotat og høringssvar, fra skatteministeren |
Bilag 2 |
Bilag 3 |
Bilag 4 | Henvendelse af 14/10-14 fra Dansk Taxi Råd vedrørende foretræde om registreringsafgiften for taxier |
Bilag 5 | Henvendelse af 14/11-14 fra Dansk Taxi Råd vedrørende foretræde |
Bilag 6 |
Bilag 7 |
Bilag 8 |
Bilag 9 | Henvendelse af 26/11-14 fra Ivan Naurholm, København N |
Bilag 10 |
Bilag 11 |
Bilag 12 | Kopi af skatteministerens svar på ULØ alm. del - spm. 63 om talepapir fra samrådet den 2/12-14 om taxibetjeningen i landdistrikterne, fra skatteministeren |
Bilag 13 |
Spm. 1 |
Spm. 2 | MFU spm. om kommentar til henvendelsen af 10/11-14 fra Taxa Fyn, til skatteministeren |
Spm. 3 |
Spm. 4 |
Spm. 5 |
Spm. 6 |
Spm. 7 |
Spm. 8 |
Spm. 9 |
Spm. 10 |
Spm. 11 |
Spm. 12 |
Spm. 13 |
Spm. 14 |
Spm. 15 |
Spm. 16 |
Spm. 17 |
Spm. 18 |
Spm. 19 | MFU spm. om, hvilke biltype, der ikke vil blive udskiftet, til skatteministeren |
Spm. 20 |
Spm. 21 | MFU spm. om at fremsende det samlede datasæt for biler registreret igennem DMR, til skatteministeren |
Spm. 22 |
Spm. 23 |
Spm. 24 | MFU spm. om de manglende transportmuligheder i yderområderne, til skatteministeren |
Spm. 25 |
Spm. 26 |
Spm. 27 | Spm. om kommentar til henvendelse af 18/11-14 fra Torben Wilken, til skatteministeren |
Spm. 28 | Spm. om kommentar til henvendelse af 18/11-14 fra Dansk Taxi Råd, til skatteministeren |
Spm. 29 | Spm. om at gennemføre en gros modellen på el-området, til skatteministeren |
Spm. 30 |
Spm. 31 |
Spm. 32 |
Spm. 33 |
Spm. 34 |
Spm. 35 |
Spm. 36 |
Spm. 37 |
Spm. 38 | Spm. om kommentar til henvendelsen af 26/11-14 fra Ivan Naurholm, København N, til skatteministeren |
Spm. 39 | Spm. om kommentar til henvendelse af 1/12-14 fra Landdistrikternes Fællesråd, til skatteministeren |
Spm. 40 |
Spm. 41 |
Spm. 42 |
Spm. 43 |
Spm. 44 |
Spm. 45 |
Spm. 46 |
Spm. 47 |
Spm. 48 |
Spm. 49 |
Spm. 50 |
Spm. 51 |
Spm. 52 |
Denne side er en støtteside til TaxCons betalingstjenester, www.momsmail.dk og www.skattemail.dk.
Brugen af informationerne på siden er underlagt TaxCons almindelige ansvarsfraskrivelse.
TaxCon Medier I/S påtager sig således intet ansvar for oplysningernes rigtighed eller fuldstændighed og ej heller noget ansvar for økonomiske konsekvenser af at have truffet beslutninger på baggrund af oplysninger fundet på dette websted.